Huurwoning – Deels zakelijk gebruik?

thuiskantoor laptop op tafel buiten met stoel op achtergrond met auteur op voorgrond

>>Let op, dit geldt voor het laatst voor de aangifte van 2016<<

Werk je vanuit huis en woon je in een huurwoning?

Als je een aparte werkruimte hebt mag je dit inclusief alle andere nodige kosten in aftrek brengen. Hoe werkt het?

Ruimte in vierkante meters

Meet de ruimtes op die je gebruikt voor je werk. Worden deze ruimtes (nagenoeg) alleen maar voor werk gebruikt? Schrijf dat dan op. Heb je ook een gedeelte gemengd gebruik, zoals de eettafel? Noteer dat dan als een “gemengde” categorie. Het overige deel van de woning moet je in de categorie “privé” invullen.

Vervolgens moet je een overzicht maken van de volgende kosten op jaarbasis.

Huur (+ eventuele parkeerplaats)
Energiekosten
Waterschap
Gemeentelijke belasting
Inboedelverzekering
Belasting
Vervuilingseenheden
Afvalkosten

Heb je dat gedaan? Heel goed.

Je bent er bijna!

De berekening die je nu moet hanteren is vrij lastig. Daarom hebben wij het alvast voor je gedaan.

Laat je e-mailadres achter en we sturen een document terug waar je zelf kunt berekenen wat je mag opvoeren.

Voor sommige zzp’ers scheelt deze tip €800 aan belasting!

Pijlen

Download de berekening!

E-mail